Unutar korpusa suvremene hrvatske skulpture i instalacije, stvaralaštvo akademskog kipara Igora Rufa zauzima posebno mjesto. Već od studentskih radova proširuje pojam skulpture, uvodi multimedijski pristup i inovacije. Za izložbu „Lijepo mi je biti tu“ realizirao je nove radove koje je osmišljavao tijekom dvije godine.
Oni slijede njegovo dosadašnje inovativno kiparsko i višemedijsko istraživanje objektne umjetnosti i instalacije. Prostornom instalacijom i njenim elementima bavi se višedimenzionalnim i značenjski raznovrsnim fenomenima prostora – od fizičkog, stvarnog do osobnog, duhovnog i izmaštanog. Svaki od tih prikazanih prostora ima neki semantički zaokret, a prostor i atmosfera zahvaćaju naša osjetila te misaone i imaginativne procese. Umjetničko djelo nije objekt naše percepciji već se transformira u subjekt bivanja kroz trajanje, kretanje i uvođenje temporalnosti. Izložba je koncipirana od više fragmenata koji zajedno čine narativ temeljen na osobnom iskustvu i sjećanju, memoriji mjesta i propitivanju identiteta te urbanih legendi. Ti su fragmenti prezentirani kroz razne medije kao što su skulptura, instalacija, fotografija i ready made.
Polučovjek – napola crv neobična i složena imena: Bista Glista / taj u svaku rupu mora pogledat, glavni je protagonist izložbe. On zadire u prostorne i duhovne borbe, on je lik iz mašte. Živi u vlažnoj utrobi nastambe imena Kakvo je takvo je, koja je naziv dobila po Ikeinu odjelu u kojem se prodaje oštećena roba. Maketa crkve kao trafostanice, fotografije skulptura grešnika koji gore u paklu iz virovitičke kasnobarokne crkve, fotografije uklete kuće, pileći batci, sve je dio repertoara koji izvire iz autorova sjećanja. Tu je i pažljivo modeliran prikaz sobe (Soba je bez kuće). Autor ju tumači kao označiteljem stanja konformizma, oskudnog ali nužnog za preživljavanje. Sadašnjost je prisutna fotografijama Male pobjede kojima umjetnik dokumentira plijesni i gljivice koje uporno nastanjuju njegov atelijer. Objekt s dioramom izmišljenog krajolika koji podsjeća na američka prostranstva osvijetljen je lampom za uzgoj bilja u zatvorenim prostorima. Ali kako i sam autor kaže: „Lijepo mi je biti tu!“
Igor Ruf jedan je od najzanimljivijih umjetnika mlađe generacije koji intrigira svježim pristupom u problematiziranju kiparskih i umjetničkih fenomena. Pažnju javnosti privukao je 2012. godine kada je osvojio dvije prestižne likovne nagrade - Glavnu nagradu 31. Salona mladih i Grand prix na 11. Trijenalu hrvatskog kiparstva. Za multimedijsku instalaciju „Frizerski salon za brdo“ 2017. godine dodijeljeno mu je posebno priznanje 10. HT nagrade – MSU Zagreb.
Igor Ruf rođen je 1984. godine u Virovitici. Magistrirao je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Stjepana Gračana 2010. godine. Izlagao je na izložbama u zemlji i inozemstvu. Od 2012. godine radi kao asistent na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, a od 2018. je u zvanju docenta. Član je HDLU-a. Živi i radi u Zagrebu.
Kustosica izložbe: Nataša Ivančević
Realizaciju izložbe omogućio je Grad Zagreb i Ministarstvo kulture Republike Hrvatske.
Dizajn: Petra Milički
Izložba ostaje otvorena do 30. prosinca 2018.